Vita bandet

47849-89

Det talas mycket om det rosa bandet, vad många inte vet är att det finns ytterliggare ett band: vita bandet. Vita bandet är en organisation som startades för 25 år sedan efter att fjorton kvinnor mördats på ett universitet i Kanada. Genom att bära detta band lovar man att aldrig acceptera, utöva eller blunda för mäns våld mot kvinnor.

Vita bandet kan du enkelt göra själv:
1. Klipp ett 15 cm långt band i siden (tyg eller papper)
2. Lägg ändarna omlott och fäst med en nål
3. Fäst bandet där du vill ha det, exempelvis på din tröja, jacka eller väska.


Kommentarer
Postat av: Anonym

viktigt att stödja sånt där :)

en Top Model nyhet:
du vet Lluvy(minns ej vilken säsong hon var med i), hon ska iaf bli mamma, så hon är nu med i nån agency där alla modller är gravida så att hon fortfarande kan jobba under tiden..

2006-10-18 @ 14:26:12
Postat av: Divina

anonym, kul nyhet om lluvy. vet du vad agenturen heter?

Postat av: Camilla

Det var jag som skrev det där, namnet försvann visst. Expecting Models tror jag den hette...

2006-10-19 @ 10:39:51
Postat av: Camilla

här är adressen,
http://www.expectingmodels.com/

2006-10-19 @ 10:54:11
Postat av: melanie.

jag har hört talats om vita bandet! men kommer inte oåg vart jag läste det, haha ^^ i någon tidning tror jag? hm, väldigt bra är det iaf!

2006-10-19 @ 20:30:20
URL: http://pellepluttt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback